zaterdag 24 mei 2014

Opwaarste spiraal

Ik ben nog steeds in de mandala- en pannenlappenmood. In de rondwerkmodus. En wat is nu ronder dat een spiraal? Ik zag dit patroon al een tijdje geleden bij Karin aan de Haak , maar kwam er maar niet aan toen. Tot ik ineens een aanval kreeg van zin in even iets anders. Want ja, ze zijn rond, maar je maakt ze totaal anders dan andere pannenlappen en mandala's. 

Nu ben ik heel getalenteerd in patronen eerst een paar keer verkeerd lezen, maar dat ging zomaar in 1 x goed. Dat kon natuurlijk niet zo blijven. En dus kwam ik er toen ik toe was aan de sierrand ineens achter dat ik mijn haaknaald 2,5 had aangezien voor 4 mm. De hele spiraal lang gedacht wat wordt het strak, en wat haakt dat rottig, maar ja het is ook rottig garen (dat vind ik ook echt), maar er niet aan gedacht dat het niet zou kloppen. En dus verscheen en er een klein, compact spiralig lapje, dat ik toch te lief vond om niet van een sierrandje en een lusje te voorzien :-)


Sorry, de fotokwaliteit kan beter, maar het zijn telefoonfoto's.

Uiteindelijk heb ik toch maar even de juiste naald ter hand genomen en dus een exemplaar gemaakt dat de kloppende afmetingen kreeg. Dat haakt een stuk makkelijker :-) Ik gebruikte totaal andere kleuren en maakt het geheel af met een gouden draadje. Glitter!



Ik heb ze even provisorisch aan de muur gespeld, zodat je kan zien wat het verschil in grootte is als je met hetzelfde garen een naald van 2,5 mm gebruikt in plaats van 4 mm. Best aanzienlijk.


Het wordt vervelend, maar ook nu blijf ik weer zeggen: dit is niet het laatste dat ik heb gemaakt. Ik heb nog wat projecten onderhanden en ga straks beginnen aan een mandala voor het Yarndale Wheels Project van de geweldige Lucy van Attic24. Manmanman wat een kleurenpracht. Misschien vul ik mijn muur ook wel verder aan. Ik heb tenslotte al wat mandala's liggen. Zoek maar eens op mandala hier op mijn blog. Ik vind dit wel een van de coolste. En er kómt er nog een aan.... poeh! Ingewikkeld! Maar mooi! Als het me ooit lukt om hem af te maken, zien jullie hem hier uiteraard.





2 opmerkingen: