zaterdag 11 mei 2013

Oppasonderzetters

De afgelopen tijd heb ik heel veel gehaakt, maar allemaal stukken van projecten die nog niet af zijn, of een verrassing voor iemand en dus nog niet in de openbaarheid mogen. Maar ik heb er nu weer een die wel mag.

Ik zag weer een van de onvolprezen mandala's langskomen van Winkie. Ik maakt er twee. Een die zoveel mogelijk leek op het patroon ...




... en eentje met een totaal ander kleurenpalet.



Ik besloot dat ik er 1 wilde geven aan de mensen bij wie ik 2 weken op het huis heb gepast. Of eigenlijk meer vakantie heb mogen vieren in hun huis. Heerlijk groot huis, met superbad, superbed, supertuin en superkat. Tuurlijk is het voor hun ook handig als iemand poes bezighoudt en de tent bewoond is, maar ik voelde me ook zeer op vakantie. En dat 3 straten verderop ;-)

Goed. In overleg met Winkie en Nicole werd de kadomandala degene met de gele rand. Die ik eerst nog moest uithalen omdat ik (natuurlijk) ergens een fout had gemaakt en een picootje miste. Maar ik vond het toch een beetje een kaal kadootje. En dus maakt ik naar een patroon van - ja alweer - Winkie een setje onderzetters in de kleuren van de mandala. Met een contrasterend randje én een rondje gouddraad. Dat ik toen ook nog moest toevoegen aan de grote mandala (jaaa zo blijf ik bezig).





Voor het dochtertje heb ik nog een uiltje gemaakt en voor het jochie een kadootje uit het museum meegenomen.




Straks komen ze thuis. Op tafel een stapeltje kadootjes en het setje mandala + onderzetters met daarop een rode gerbera in een bijpassend geel potje. Best leuk thuiskomen toch? Geen idee of ze het echt leuk vinden en gaan gebruiken, maar het komt uit een goed, hakend hart ;-)

Zo. Genoeg gepost hier!

9 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Dank je. Winkieflash maakt zulke gave en duidelijke patronen! Ik geef er dan vaak mijn eigen draai aan en zo ontstaan er alsmaar nieuwe dingen.

      Verwijderen
  2. Die zijn echt leuk! Nou dan mag jij wel elk weekend bij mij oppassen! Zo, wil ik altijd wel thuiskomen! Super lief van je!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha! Het was een soort kruising tussen oppassen en daar vakantie houden. Kon overdag zo een paar uur naar mijn eigen freuletje. Gekke was dat ik gewoon naar mijn 'eigen' winkels ging, want zo dichtbij is het, maar ik keek er toch anders naar. Grappig he.

      Verwijderen
  3. Ik vind je onderzetters echt leuk, Ien! En bruikbaar lijkt me, de onderzetters die ik had gemaakt zijn te dik en te smal, waardoor je de bekers wel heeeeeel erg precies erop moet zetten :-(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze heb ik getest en ze doen het prima ;-) Met Catania worden ze nog platter, maar ook weer kleiner, tenzij je ze dan weer een toer ruimer maakt.
      Binnenkort in mijn winkel ;-) En voordeel: in haast elke gewenste kleur te maken!

      Verwijderen
  4. Wat een leuk idee om zo vakantie te vieren in je eigen buurt. En zo komen de bewoners ook heerlijk thuis met deze cadeautjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goede combi, oppassen en vakantievieren lekker dicht bij huis en alles bij de hand! Super leuke cadeautjes heb je gemaakt! Toch ook eens proberen om zo'n prachtige mandala te haken! Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen