zondag 24 maart 2013

Jade's mutsje

Een tijdje geleden maakte ik wat mutsjes voor Save the Children. Die zorgden ervoor dat ik de mutsjessmaak een beetje te pakken kreeg. Ik ben steeds met meerdere haakprojecten tegelijk bezig, en een ervan was dus weer een mutsje. Ik wilde iets maken in de trant van mijn eerste eigen ontwerpje. En dat dan voor de lieve Jade, dochter van vrienden van mij. Die niet van roze houden ;-) En dus maakte ik een mutsje in wit met paars.

De dubbele bloem die ook hier weer terugkomt, heeft een minder fraai hart. Vorige keer heb ik dat opgelost door er een knoopje op te zetten. Dit keer haakte ik een strikje.




De tutorial daarvoor haalde ik van YouTube.



En dit werd het resultaat. Het mutsje zat precies pas, waardoor het binnenkort waarschijnlijk al te klein is. En dus moet ik het even uithalen en wat groter maken. Maar dan kan Jade lekker de zon in met haar unieke mutsje. Een echte Ineke!

Als het mutsje helemaal goed is voor Jade, wil ze er vast wel mee op de foto ;-)

1 opmerking:

  1. Wat een geweldig leuk mutsje. Echt mooi geworden!
    Ik ga eens kijken of ik jouw kan volgen via email.

    Kom eens bij mijn blog kijken als je wilt. Ik heb ook een Give Away.
    http://naaldbinden.widoeghe.nl

    Groetjes
    Diana ( @DeHandwerkster)

    BeantwoordenVerwijderen