dinsdag 12 maart 2013

Awarded!

Ik ben nog maar net bezig en ik heb al een aanmoedigingsprijs: de Liebster Award. Eigenlijk is het een leuke manier om jouw blog en dat van anderen nog meer voor het voetlicht te brengen. Ik moet namelijk weer 5 blogs noemen die ik wil nomineren. En nog 11 vragen beantwoorden. En weer 11 vragen formuleren voor degenen die ik nomineer. Volgt u me nog?


No Strings Attached
Ik heb begrepen dat er ook een variant is die de toevoeging No Strings Attached heeft. Ik gebruik die. Waarom? Niet omdat ik te lui ben om andere blogs te nomineren, of het anderen niet gun, maar omdat ik weet dat veel anderen er helemaal geen zin in hebben. En omdat ik geen mensen en blogs wil passeren als ik er vijf uitkies. Ik leg al vaak links naar andere blogs, maar ik zal nog vaker reclame maken voor medebloggers.

Ik hink dus een beetje op meerdere gedachten, maar vind het toch leuk, zo'n award ;-)
Ik weet het dus anders gemaakt. Heb jíj voor mij een tip voor een te nomineren blog? Dan kan ik het namens jou doen (als ik het ermee eens ben natuurlijk ;-)
Is dat wat?


Vragen en antwoorden 
Ik kreeg mijn award van Mevrouw Haakgaren. Veel dank nogmaals! De moeite waard om eens bij haar te gaan kijken! Mevrouw Haakgaren stelde mij de volgende vragen. Door ze te beantwoorden weet je nóg meer van mij. Dus als je dit niet wilt, stop dan NU met lezen.

**********************

1. Hoe lang ben je al bezig met haken/breien?

Niet eens zo lang. Ik weet het niet meer precies, ik denk ongeveer driekwart jaar of een jaar. En het ziet ernaar uit dat ik er nog wel even mee bezig ben. Genoeg te leren en te maken.

2. Van wie heb je het geleerd? 
Vroeger heb ik op de lagere school mijn eigen spencertje moeten haken. Met een roestige, stroeve naald. Ik heb er twee schooljaren over gedaan, met veel extra werk thuis en huilen en zweten. En toen paste ik er niet meer in. Ik vond er dus heel erg niets aan. Tot ik om mij niet meer bekende redenen ineens weer begon. Met fimpjes op YouTube. Dat werkt ideaal. Ik snap die tekeningen niet die steken uitleggen. Net als diagrammen. Heb ik een blinde vlek voor.

3. Wat is je favoriete kleur/kleurencombinatie?

Fuchsia is wel al lang een van mijn favorieten. Maar ik hou sowieso erg van kleur. Het liefst fel, maar niet primair. Snap je? ;-) Ik heb in mijn huiskamer een olijfgroene muur, een mandarijntjes oranje en, jawel een fuchsia. De 4e muur is bijna alleen raam. Mijn kantoortje is knal appelgroen. Mijn slaapkamer is voor de rsut aubergine en heel licht beige.
I rest my case.




4. Ontwerp je ook zelf patronen of volg je altijd een patroon?
Ik begin een beetje variaties op bestaande patronen te maken, maar echt helemaal zelf ontwerpen doe ik nog niet. Ik voel dat wel aankomen. Eigenlijk doe ik sowieso altijd wel nét iets anders met een patroon. Een andere kleur, andere ogen, een ander randje, of noem het maar. Dat doe ik met kookrecepten ook. Behalve die andere ogen dan...


5. Waar doe je vooral inspiratie op? (web, beurzen, tijdschriften)
Ik kijk veel rond op het gevaarlijk Pinterest, Ravelry en op blogs. Ik heb in het begin ook wel wat boeken gekocht, maar ik merk dat het nu vooral leuke kastvulling is.  Ik werk zelden nog uit een boek. Vooral omdat ik onhandig vind omdat het steeds dicht klapt. Dan maar weer kopiëren en daar vanaf werken. Ik werk veel liever vanaf de laptop. Die staat vrijwel chronisch op mijn benen of op de tafel.


6. Maak je ook wel eens in opdracht?
Ja. Nog niet zo vaak, maar ik krijg zeker wel verzoeken. 
 
7. Wat maak je het liefst?  ( denk aan:amigurumi, kleding, kussens,plaids, cadeaus )
Ik heb intussen al van alles gedaan, van een theepotje van 3 cm tot een sprei van 2 x 2 meter. Die ik steeds in stukken af maak. Ik ben er bijna. Ik vind vooral de afwisseling leuk. Dan eens een beestje, dan eens een kadootje, dan eens een mutsje. 



8. Wat doe je vooral met je gemaakte spullen? (eigen gebruik, verkoop, cadeaus)
Een enkel ding staat in mijn webwinkel. Ik geef regelmatig dingen weg, en ik gebruik ook wel dingen zelf (die sprei ga ik echt niet weggeven ;-)

9. Wat wil je bereiken met je haak/breiblog?
Ik hou ervan om mensen te laten zien wat ik denk, maak en doe. En dan is een blog ideaal. Ik heb er dus nog een.  Ik schijn er ook weer anderen mee te inspireren. Dat vind ik helemaal geweldig. Vaak heb ik ook wel een verhaal bij wat ik haak. Dat kan ik dan ook weer gelijk kwijt. Ik ben blij met de reacties die ik daarop krijg.

10. Wat  voor technieken zou je nog wel willen leren?
Ik ben erg van de impulsen. Ik heb dus geen plan met dit of dit wil ik nog leren. Als me een techniek te binnen schiet, duik ik in YouTube en ga ermee aan de slag. Jammer alleen dat ik niks onthoud. Ik moet regelmatig weer een steek nakijken omdat ik niet meer precies weet hoe ie moest. Maar dan is 3 seconden filmpje genoeg. Ik ben dan gewoon het begin kwijt.


11. Wat is je lijfspreuk?
Ik ben niet zo van de lijfspreuken, omdat het vaak van die uitgemolken uitspraken zijn. Bovendien kan het elke dag een andere zijn. Niets zo veranderlijk als een Ineke ;-) Vandaag is het: stilstand is achteruitgang.



Nou, het is zo wel weer welletjes, niet?

3 opmerkingen:

  1. Geweldig ineke! Je verdient de award Dik! Je schrijft onderhoudend en je verhalen zijn herkenbaar. Ik heb biets met haken, maar wel met je verhaal!

    BeantwoordenVerwijderen