woensdag 27 februari 2013

Vogels

Uilen zijn hot. En dat al een tijdje. En uilen zijn ook geweldig om te haken. Een van mijn favoriete patronen is van Matawi's Crea. Deze uiltjes en uilen zie je overal op internet terug. Met de aanschaf van een patroon, steun je trouwens ook nog een goed doel. Kijk vooral eens op de site.

Ik heb inmiddels allerlei uilen gehaakt op basis van het genoemde patroon. Zie bijvoorbeeld dit schattige rijtje met uiltjes in allerlei kwaliteiten. Het kleine rode ukkie, de 2e van rechts, is een van de eerste dingen die ik maakte, dus helemaal netjes is het nog niet ;-)


Er zijn al heel wat uiltjes uitgevlogen. Maar deze 1e rij, die blijft hier. Ik heb uiteindelijk ook nog een grote gemaakt voor het zoontje van een vriendin, die stoere kleuren wilde. Sorry voor de slechte foto. Maar zie ze lijf zijn: de grootste en de kleinste in de wijze familie.


Het klapstuk vond ik zelf toch wel de grote roze. Voor de kleine Jade. Compleet met muziekdoosje! Ik heb begrepen dat hij elke avond het sein geeft dat er geslapen gaat worden. En de uilen worden steeds netter, toch?


Populair dat ze gelijk waren! Deze pinguins. Uit mijn vroegste haakdagen. Wat een schatjes, hè. Ik weet niet wie de maker van het patroon is, ik vond het na een hoop gegoogle.


Er komen vast nog vogels bij in de toekomst. Ik heb zelfs al een kooitje aangeschaft. Maar dat projectje is voor later.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten