woensdag 27 februari 2013

Clover lover

Als je net begint met haken (voor mij ongeveer een jaar geleden) heb je nog niet echt kunnen ontdekken welk materiaal het beste bij je past. Ik begon dus met de gewone rechttoe, rechtaan haaknaald. Zoiets:

Gezien op ByMiek.blogspot.nl


Het soort naald waar ik op de basisschool mee moest haken, en waarvan ik heel snel kramp in mijn hand kreeg. Geen echte liefdesverhouding dus.

Ik zag in mijn favoriete wolwinkel de Prym softgrip haaknaald. 

Dat ging al stukken beter. Mijn eerste granny's en de rat heb ik met een Prym naald gemaakt.





Maar er bleek meer mogelijk. Ik ontdekte op internet de ergonomisch gevormde haaknaald. Een prachtige serie van gekleurde kromme naalden van Addi: de Swing.










Met de Addi's heb ik maanden en meters gehaakt. En ze bevallen nog steeds prima. Behalve als ik te lang dezelfde steek moet maken. Dan krijg ik gek genoeg nog steeds kramp. En dus zocht ik verder. Ik vond op de markt de Pony haaknaald.
Hij leek op het eerste gevoel prima, maar de haak was ruw, waardoor ik veel draad splitste. Zelfs even bijschaven met een schuurpapiertje hielp niet genoeg. Tijdens een haakavond bij Echt-Studio besloot ik de naald ter plekke te vervangen voor een naald van Clover. Ik had ze al in 2 maten en ze bevielen wonderbaarlijk goed, terwijl ze er toch niet superdoordacht uitzien. Toen ik de Pony terzijde had gegooid en met de Clover verder ging, ging het tempo enorm omhoog. En het haakplezier.

Ik ben er inmiddels dus uit! In alle maten vind ik de Clover naald het fijnste. Van heel klein tot behoorlijk grof. Met recht een Clover lover dus. Tadaaaah!


1 opmerking:

  1. Leuk! Ik ben ook een clover lover. Er zijn nu nieuwe die helemaal softgripperig zijn maar ik ben evengoed het allerblijste met mijn saaiekleurclovertjes!!

    BeantwoordenVerwijderen