donderdag 28 februari 2013

Arne, Carlos en een krans

De hysterische krans. Hij is klaar! Maar daarover later meer.
Links Marion, rechts ondergetekende

Vorige week zondag had ik hem nog mee naar de meet & greet met Arne en Carlos, de breibroeders. Ik ging daarheen met Marion en we hadden het prima naar ons zin.

De middag was georganiseerd door Loes van Freubelweb en de uitgeverij van de boeken van de heren. We kregen een ouderwetse powerpointpresentatie. We zagen hoe de Noorse handwerkers wonen: in een oud treinstationnetje in de middle of nowhere in de Noorse bergen. Er kwam allerlei leuke anekdotes voorbij, bijvoorbeeld over hoe je vroeguh je toilet eerst uit de sneeuw moest graven, omdat het een huisje vlak bij het echte huis was. Dat was hier vroeguh ook zo, maar dat het helemaal onder de sneeuw verdween, was hier toch iets minder aan de orde. Hier zie je Carlos (in het donker) uitleggen dat hij dat konijn is. Instabiel op de pootjes, naarstig op zoek naar warmte. En een al wel uitgegraven toilet ;-)



Foto gemaakt door Marion

Arne en Carlos zijn zich naast breien nu ook gaan toeleggen op haken en borduren. Daarom ging ik er ook heen. Met breien heb ik namelijk niks. Alhoewel ik van hun breiboeken wel heel hebberig word.
Het thema van hun nieuwste boek is de bloemetjes binnen halen. Nou, dat is aan mij wel besteed. Ik ze dan ook reikhalzend uit naar het boek. Ik heb de Noorse versie van voor tot achter doorgebladerd, samen met Marion en Arne himself!

Jammergenoeg was het boek nog niet te koop op de meet & greet. Maar Marion had een puik plan. Ze liet de heren een handtekening zetten op een papiertje dat we in april in het boek kunnen plakken. We lijken wel bakvissen! En zie je hoe grappig? Ze hebben een handtekening voor hun samen! Ik ben benieuwd of ze hem allebei hetzelfde zetten ;-)

Toen de presentatie was afgelopen en wij nog braaf aan ons tafeltje zaten, kwam Arne op mijn hysterische krans af. Dat leverde een behoorlijke berg brekend ijs en gespreksstof op. Freubelweb en de uitgeeftster kwamen erbij, net als Annemarie Arts. En het werd reuzegezellig. Erg lachen met die giebelende Arne. En toch leuk als zo'n pro onder de indruk is van je krans, zelfs als je aangeeft dat het patroon van Attic24 is, maar de uitvoering van jezelf en nog klaar ;-) Er waren trouwens nog wat mensen die er ook een foto van hebben gemaakt. Grappig.




Op de foto zien we er wat braaf uit, omdat ook Arne een Japans boek aan het uitleggen is, maar in het echt was heel geanimeerd. Het was erg donker in de zaal, dus de foto is wat gek belicht, maar we bedanken Freubelweb toch zeer dat ze hem heeft gemaakt.

En hier nog even de coverfoto van het boek waar we nu op wachten. Ze staan er altijd lekker sullig op, maar in het echt zijn het echt hele leuke kerels. 









2 opmerkingen:

  1. Wat was het leuk die zondag! Ik kan er nog zeker van nagenieten. Met als gevolg dat ik dus toch een boek van ze gekocht heb en het breien op 5 pennen wil leren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was echt erg leuk. Snap alleen niet hoe we er op die foto zo gezapig uitkomen ;-) Het was toch behoorljk lachen met die Arne! Ik ben ook nog steeds aan het nagenieten. Gisteren nog over verteld.

      Ik wacht nog even op het aprilboek en dan ga ik er mijn bolbonnen aan besteden. Alhoewel ik nog steeds twijfel. Omdatik zoals gezegd niet graag uit een boek werk. Het is een leuk bladerboek, maar hoe vaak ga je dat doen? Hm....

      Verwijderen